tiistai 22. heinäkuuta 2008

Heips

Jospas minäkin esittäytyisin. Olen Sanna 25-v lankahullu, tällä hetkellä poden erityisesti sukkalankahulluutta, joten klubi ei olisi voinut sattua parempaan aikaan.

Vasta lähiaikoina minulle avautui netin ihmemaa neulomisen ja käsitöiden suhteen. Olen neulonut koko ikäni, mutta välissä on ollut hiljaisempia kausia, ja aiemmin työt on olleet lähinnä perussukkaa ja kaulahuivia. Ja keväällä loppui koulu, joten aikaa pitäisi teoriassa olla enemmän myös harrastuksille, ja ainakaan niistä ei tarvitsisi potea huonoa omatuntoa (että pitäisi olla tekemässä kouluhommia eikä neulomassa) .Tosiaan netin kautta olen alkanut ymmärtää että neulomalla saa muutakin aikaiseksi kuin villasukkia talvipakkasiin, ja että mäkin osaan tehdä vaikka mitä kun vaan ohje löytyy. Netistä olen jopa löytänyt ohjeita suurempiinkin vaatekappaleisiin jotka ovat mun makuun, aiemmin ajattelin että jollen kehitä ohjetta päästäni ei minua miellyttävää itseneulottua paitaa ole olemassakaan.

Olen myös kova suunnittelemaan ja haaveilemaan, ohjeita ja lankoja olisi varmaan riittämiin odottamassa muutamaksi vuodeksi eteenpäin. Työt jäävät minulla helposti kesken juuri sen maailman kivimman mallin tai langan tullessa vastaan. (Ja vastaavasti maailman kivimmat langat saattavat myös odotella kaapissa kauankin täydellistä mallia) Nyt onkin menossa projekti etten osta uutta lankaa ennen kuin olen tyhjennellyt keskeneräisten töiden kaappia. Hyvä kiertotie sille tämmöinen lankaklubi :)

Liityin sukkalankaklubiin väritoiveilla koska pelkäsin pastellinsinisen tai ruskean langan hyökkäystä postiluukusta. Myöhemmin ajateltuani, eri värisistä langoista olisi ollut ihan kiva tehdä vaihtelun vuoksi vaikka lahjoiksi, mutta parempi kumminkin näin, ei tarvi kauhistua. En kyllä edes muista mitä väritoiveisiin kirjoitin, on siellä ainakin punainen.

Niin ja mullakin on blogi, (jossa kirjoittelen näköjään kovin vuolassanaisesti) varsin alkutekijöissään oleva sellainen, mites se sanonta menikään että harjoittelulla mestariksi tms. Kun vaan ois aikaa värkkäillä sen kanssa!

1 kommentti:

Tiina kirjoitti...

Tervetuloa joukkoon:)